Spel der Tronen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Frequently Asked Questions

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jesmyn Chesserley
Koningin
Jesmyn Chesserley


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 01-07-15

Frequently Asked Questions Empty
BerichtOnderwerp: Frequently Asked Questions   Frequently Asked Questions Icon_minitimedo jul 02, 2015 3:20 pm

[F.A.Q. = Frequently Asked Questions = Veelgestelde vragen]

× Volgt dit forum de verhaallijn van de boeken of van de serie?
    Van de serie. Ik heb de boeken zelf (nog) niet gelezen en omdat over het algemeen meer mensen de serie hebben gezien dan de boeken hebben gelezen, volgen we de verhaallijn uit de boeken.

× De zeven koninkrijken. Ik zie er maar vijf?
    Ja, dat klopt. Eigenlijk bestaat Westeros uit negen grote delen. Sommige zijn bij naam genoemd en anderen niet (in de serie althans niet, maar ook in mijn "A World of Ice And Fire" vond ik van sommige delen de naam niet), dus daar heb ik zelf wat moeten improviseren. Ik heb de meest logische genomen voor diegene waarvan ik de naam niet wist. Acht van deze negen delen worden de "Zeven Koninkrijken" genoemd, omdat de Targaryens in het begin van wat wij kennen als de geschiedenis eerst Het Koningsgebied binnenvielen om te veroveren en van daaruit hebben ze zeven andere koninkrijken veroverd: Het Noorden, Het Westen, Het Bereik, De Vallei, Het Rivierengebied, De Stormlanden en Dorne. De één al wat sneller dan de ander, maar ze zijn allemaal veroverd geweest.
Toch heb je gelijk, er zijn maar vijf van deze acht (negen) delen te zien op het forum. Dit komt omdat er in het begin van een forum nog vrij weinig activiteit is, waardoor verschillende delen zouden kunnen doodbloeden. Eenmaal het actiever is, komen de andere erbij.

× Hoe is Westeros ontstaan?
    Dat kan ik niet allemaal uitleggen, want daar heb je een heel boek voor nodig. Toch kan ik proberen in het kort uit te leggen hoe het huidige Westeros van de boeken is ontstaan. Het vroegste dat we eigenlijk weten is dat de Targaryens vanuit Valyria (gelegen in Essos) Westeros zijn binnengevallen en daar de Zeven Koninkrijken waar ik het daarnet over had veroverd hebben. Over elk van deze delen hebben ze de voormalige koningen ervan Lords en Lady's ervan laten zijn. De Targaryens hebben meer dan drie eeuwen geregeerd over de Zeven Koninkrijken, tot de Lords van De Stormlanden (een deel dat jullie niet op het forum vinden wegens uitgelegde redenen), De Vallei (vind je ook niet op het forum) en het Noorden tegen de laatste Targaryen koning in opstand kwamen omdat zijn zoon de zus van de zoon van de Lord uit het Noorden had ontvoerd, die uitgehuwelijkt was aan de zoon van de Lord in de Stormlanden. Ze hebben, uiteindelijk met de steun van een paar andere voormalige koninkrijken, de opstand gewonnen en zo zijn de Baratheons van de Stormlanden op de troon gekomen.

× Westeros? Essos? Ik ben niet meer mee.
    Ja, je kan het vergelijken met continenten van bij ons. De wereld van Game of Thrones bestaat uit Westeros, Essos en Sothoryos. Wat gaande is in Westeros op het moment dat de series beginnen, staat hierboven. In Essos bereiden de laatste erfgenamen van de Targaryens zich voor om de troon terug te nemen (want die zijn moeten vluchten om niet gedood te worden tijdens de opstand) en Sothoryos wordt in de serie nooit vernoemd.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://speldertronen.forumactie.com
 
Frequently Asked Questions
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spel der Tronen :: Algemeen :: Algemeen-
Ga naar: